Grymma barnkalas

Ett par föräldrar på vår skola låter sin 7-åriga flicka dela ut inbjudningar till sitt kalas på skolan till några utvalda mitt framför näsan på de icke utvalda. Trots att skolan uttryckligen sagt att inbjudningar ska skickas hem om inte alla omfattas. Kalaset ska inledas med att barnen hämtas i gemensam tropp från skolan tidigt på fredag eftermiddag - återigen framför näsan på de icke utvalda.

Hur tänker sådana föräldrar egentligen??

Självklart kan man inte kräva att man bjuder alla 22 klasskamraterna - det brukar inte vi heller göra. Men man kan ju sköta det snyggt och göra de icke inbjudna barnen så lite ledsna som möjligt dvs se till att de ser så lite som möjligt av det hela.

Dessutom misstänker jag att alla flickor i klassen utom vår är bjudna.

Visst skulle vi kunna chartra en buss och bjuda alla i klassen UTOM just denna flicka och hämta alla mitt framför näsan på henne så kanske lite förståelse skapas för hur det känns.  Men jag skulle aldrig kunna vara så elak mot ett barn. Och det är ju hennes föräldrar som bär sig dumt åt dessutom.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback