Alkolås - en lönsam historia

I DN  http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=1064&a=703888 hävdas att det är olönsamt för företag att köpa tjänstebilar med alkolås. Och så tar man upp servicekostnader på 500 kronor och minskat andrahandsvärde. Men vad det kostar om en värderad medarbetare dör eller blir skadad - det har man inte med i kalkylen! Så otroligt snävt tänkt.

Likadant när flera tidningar inklusive DN konstaterar att allmänheten inte är intresserad av alkolås, så baserar man det på om folk är villiga att installera alkolås i egen bil och betala extra för det. Jag är 100% för alkolås, men det måste bli OBLIGATORISKT för alla för att det ska ha mening. Däremot skulle jag också svara nej på frågan om jag är villig att betala extra och installera alkolås i min egen bil. Jag vet ju redan att jag kör nykter. Däremot är jag absolut villig att betala både fem och tiotusen för att alkolås finns på min bil, om det innebär att det också finns på alla andras.

Kommentarer
Postat av: anna

HÅller med!

2007-10-14 @ 09:13:50
Postat av: Anonym

fett trist blogg!!

2007-12-01 @ 21:48:58
Postat av: seven

Vi är alla barn i början

2007-12-16 @ 10:19:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback