Kväva mobbing i sin linda?

Går det? Hoppas i allafall det. Min 7-åriga dotter leker i ett tjejgäng om fyra tjejer, där en tjej tyvärr har ganska manipulativa tendenser. Första  året gick det trots allt bra. Men i år har denna tjej fått med sig de andra två och de springer ifrån min dotter, lovar att de ska leka, men försvinner bara och så vidare och så vidare. De andra tjejerna och min tjej funkar jättebra när de är på tu man hand.

Det skär i hjärtat när man ser sin lilla flicka komma hem ledsen och besviken varje dag från skolan. Nu har hon börjat bli arg och hatisk också.  Jag ringde skolan men de tyckte "att allt fungerade bättre i år än förra året". Funderade över att ringa den ena tjejens mamma i onsdagskväll, men orkade inte i kaoset av föräldramöten, mycket jobb, barn med öroninflammation osv osv.

I går kväll ringde dock den tjejens mamma till mig. Hon hade märkt att något inte stod rätt till och vi pratade i över en timme. Vi bestämde att vi skulle träffas på lördag tillsammans med våra två tjejer och prata igenom allt. Det är den tjejen som min dotter tycker bäst om och är mest ledsen över när hon inte vill leka. Jag blev så glad att den andra mamman ringde! Att det finns rejäla människor med ryggrad som inte tvekar att ta tag i problem.

Och så blir jag lite förbannad på skolan som inte ser ett skit!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback