Bebis med krossad skalle

Idag såg jag en kvinna som cyklade omkring med en liten bebis bakom sig på bilvägen. Bebisen satt bakom och saknade hjälm. Jag begriper mig inte riktigt på människor som investerar 9 månaders graviditet, en smärtsam förlossning och ett år av sitt liv och all denna KÄRLEK och sedan ändå är beredd att riskera det för.... ingenting.
Jag menar - hur jobbigt är det att sätta på en hjälm???
 
Det spelar ju ingen roll hur försiktigt hon cyklar eller om hon så är cirkuscyklist, det kan alltid komma ett gupp eller en bilist som orsakar en tvärnit. Ungen faller ju som en sten i backen och krossar skallen. Och igen - vad tjänar man på att låta bli??

Jag får en överväldigande lust att veva ner rutan och säga åt henne, men låter bli för att inte påminna alltför mycket om min farsa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback